ده نکته کامپیوتری

اصل مطلب در مورد شهدا ومتنهای آموزشی و...

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد





حکمت های نهج البلاغه

دریافت کد


t code By 20Tools.com -->


دريافت کد :: صدایاب

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 55
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 79
:: بازدید سال : 180
:: بازدید کلی : 13554
نویسنده : farhad
یک شنبه 17 خرداد 1394

ازاین سایت:http://www.asianetpardaz.com

 

نکته 1: کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

اگر شما برای رفع مشکل خود با پیشتیبان فنی تماس بگیرید اولین کاری که از شما خواهد خواست این است که کامپیوتر خود را ریستارت کنید، راهاندازی مجدد یک کامپیوتر معمولا باعث رفع ایراد نمی گردد ولی به سرعت آن را آماده استفاده مجدد میکند و به این دلیل است که پشتیبان های فنی عاشق استفاده از این نکته هستند.

نکته 2: نرم افزار آنتی ویروس خود را در حالت اسکن کامل اجرا کنید

یکی از روش هایی که ویروس ها برای مخفی شدن از برنامه های آنتی ویروس استفاده میکنند قرار گیری در داخل سیستم عامل ویندوز و یا دیگر برنامه های کاربردی است بنابر این زمانی که از سیستم عامل یا برنامه های کاربردی پیغام های نا متعارف مشاهده کردید به این توجه کنید که امکان وجود ویروس زیاد است و برای حل این مشکل برنامه آنتی ویروس را در حال اسکن کامل اجرا کنید.

نکته 3: از کارت POST استفاده کنید.

امروزه هر کامپیوتر شخصی در هنگام لود شدن POST (Power On Self Test) را اجرا میکند که برای چک کردن وضعیت کامپیوتر پارامتر های مشخصی را بررسی می کند و یک کد را به پورت PCI روی مادر بورد ارسال می کند. یک کارت تست POST-code ارزان قیمت می تواند شما را از وضعیت کامپیوترتان حتی زمانی که به طور کامل قادر به لود شدن نمی باشد باخبر کند که با اطلاع از نقص پیش آمده به راحتی می توانید برای رفع آن اقدام کنید.

نکته 4: مراحل تکثیر حداقل را انجام دهید.

اگر شما هم با این مشکل جدی تری مواجه هستید راه حل ساده ای همچون راه اندازی مجدد سیستم نمی تواند مفید باشد. شما باید این مشکل را اساسی حل کنید مانند مدیران سیستم و برنامه نویسان که برای پیدا کردن علت ریشه ای مشکل از تکنیکی که "مراحل تکثیر حداقل" می نامند استفاده کنید. در ابتدا به این توجه کنید که علت اصلی مشکل چیست آیا کامپیوتر شما در حالت هنگ باقی می ماند؟ به عنوان مثال شما متوجه شده اید که هنگ شدن همیشه بعد از ذخیره اطلاعات در درایو USB و حذف آن رخ میدهد. سپس تلاش کنید مراحل رخ دادن این مشکل را به حداقل برسانید به این ترتیب با محدود شدن این مراحل شما به طور دقیق می دانید مشکل چه زمانی و چگونه رخ می دهد مانند مثال ذکر شده شما به این نکته پی می برید که در استفاده از درایو USB با مشکل مواجه میشوید حتی اگر اقدام به ذخیره فایل نکرده باشید. به همین ترتیب به محدود کردن مراحل ادامه دهید تا مشکل پیش آمده دقیق تر مشخص شود و نهایتا می توانید نسبت به حل آن اقدام کنید و یا در مورد مشکل پیدا شده تحقیق کنید.

عیب یابی کامپیوتر

نکته 5:کمی صبر کنید!

اکثر افراد از این توصیه استقبال نمی کنند.وقتی یک مشکل پیش می آید طبیعی است اغلب افراد انتظار دارند آن را در همان لحظه حل کنند. اما به اعتقاد من اگر شما برای حل مشکل بوجود آمده اندکی تامل کنید، راه حل سریع تر از آنکه انتظار دارید به سراغ شما خواهد آمد به نسبت زمانی که تمام شب را برای حل مشکل بیدار بمانید و گاهی اوقات اگر اندکی صبر کنیم مشکل به خودی خود حل خواهد شد.

نکته 6: حساب کاربری جدیدی ایجاد کنید.

اکثر برنامه های موجود بر روی کامپیوتر شما دارای دو نوع مجموعه تنظیمات هستند یکی مجموعه تنظیمات عمومی که بین تمام کاربران بر روی کامپیوتر شما به اشتراک گذاشته است مجموعه تنظیمات دیگر به صورت محلی و مختص برای هر کاربر اعمال می گردد اگر فکر می کنید مشکلی در این تنظیمات محلی بوجود آمده یک حساب کاربری جدیدی ایجاد کرده ، و برای امتحان نرم افزار را اجرا کنید. اگر نرم افزار در حساب کاربری جدید بدون مشکل کار می کند می توانید تنظیمات حساب کاربری قدیمی را از روی حساب کاربری جدید تنظیم کنید.

نکته 7: دوباره نصب کنید.

این روش تا حدی مانند راه اندازی مجدد سیستم است با این تفاوت که می تواند مشکل را برای مدت زمان بیشتری حل کند.برنامه ای را که فکر می کنید دچار مشکل شده است از مسیر زیر در ویندوز حذف کنید و دوباره نصب کنید و برای امتحان رفع مشکل برنامه را اجرا کنید.

Control Panel/Microsoft Windows Add/Remove Programs

یک توصیه حیاتی برای حالتی که برنامه ها به اطلاعات مهم سیستم دسترسی دارد این است قبل حذف برنامه ها یک پشتیبان کامل از سیستم تهیه نمائید.

نکته8: از نرم افزار پاک کننده رجیستری استفاده کنید.

اغلب افراد در انتخاب نرم افزار پاک کننده رجیستری حساسیت به خرج می دهند ولی نکته قابل توجه در مورد این نرم افزار ها این است که وجود آنها برای سیستم بسیار ضروری و مفید است. برنامه های قدیمی و بدون کاربرد در کامپیوتر شما باعث مشکلات بسیاری می شوند که نرم افزار پاک کننده رجیستری سیستم شما را از شر آنها خلاص خواهد کرد. حتی اگر استفاده از نرم افزار پاک کننده رجیستری مشکل مورد نظر شما را حل نکند این کار بسیار برای سیستم شما مفید خواهد بود زمان لود شدن آن را سریع تر خواهد کرد.

نکته 9: سخت افزار را مجدد تنظیم کنید.

امروزه بسیاری از کامپیوتر ها همراه با لوازم جانبی قابل حمل از کارت گرافیک تا هارد دیسک و تمام دستگاه های USB بارگذاری می شوند.بیشتر این موارد را به راحتی می توان از سیستم جدا کرد و لی در بعضی موارد دستگاهی به طور تصادفی از اسلاید برداشته می شود. دستگاهی که به طور کامل با کانکتورهای سیستم درارتباط نیست به روش های مختلفی دچار نقص می گردد. مانند اینکه دیسک شما نمی تواند برخی فایل ها را نمایش دهد،نمایشگر دچار گرمای نامتعارف می شود و یا اینکه تنظیمات اسکنر در حین کار مختل می شود. برای حل این مشکلات دستگاه های بدون کاربرد را از سیستم جدا کنید این روش در مورد دستگاه های USB بسیار آسان است در مورد دستگاه های داخل کیس تا حدی سخت است ولی به این نکته توجه کنید که با انجام این مورد از مشکلات سیستم شما کمتر خواهد شد.

نکته 10: حافظه RAM کامپیوتر را چک کنید.

اگر هیچ یک از نکات ذکر شده مشکل شما را حل نکرد باید به سراغ حافظه RAM رفت، در گذشته حافظه RAM بسیار غیر قابل اعتماد بود و برای رفع این مشکل و تشخیص خطا در زمان استفاده از کامپیوتر از بیت پاریتی استفاده می شد، در ادامه تولید کنندگان برای دستیابی به سرعت و سود بیشتر به استفاده بیت پاریتی پایان دادند و این بدین معنی است کارکرد این حافظه سریعتر ولی نامطمئن تر شده است و کامپیوتر شما می تواند داده های نامناسبی دریافت کند که این داده های بد از اجرای برنامه ها به روشی که برنامه نویسان در نظر گرفته اند جلوگیری می کند که باعث بروز انواع مشکلات و پیامد های نامتعارف در سیستم می گردد.
راه حل ساده است : حافظه RAM را چک کنید و توصیه می شود فضای آزاد حافظه را از طریق آدرس MemTest86.com چک کنید، این توصیه را در اولین فرصت برای اطلاع از وضعیت حافظه RAM انجام دهید.

 




:: برچسب‌ها: ICDL ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید،امیدوارم مطالبم آموزنده ومفید باشد.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان khdemineshohad و آدرس farhad12.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

fahad12.lxb.ir